Cabaretier Rob Scheepers Lanceert Reviewvrije Klussite Voor Sigma Coatings

Rob Scheepers Hilarische Aanklacht Tegen Reviewjungle

Rob Scheepers lanceert allereerste reviewvrije binnen-schilderwerk klussite van Nederland: Sigmapaintr.nl voor Sigma Coatings (Foto PPG  op DroomHome.nl)

Half uur durende online voorstelling ‘Rob review reviews’ als aanklacht tegen reviewjungle. Lancering eerste reviewvrije klussite voor binnen-schilderwerk.

Nederlanders op zoek naar een schilder, vakantieadres, stofzuiger of restaurant struinen en masse het internet af voor advies. Reviews moeten uitkomst bieden bij het maken van de juiste keuze, maar doen ze dat ook? Wie ze aandachtig leest, merkt dat je van de ene verwarring in de andere valt en kiezen alleen maar moeilijker wordt. Cabaretier Rob Scheepers weet inmiddels alles van deze keuzestress. Hij kocht onlangs een huis en ging op zoek naar klusjesmannen, met alle review-gevolgen van dien. Om onze ongefundeerde afhankelijkheid van reviews aan de kaak te stellen, lanceert hij samen met Sigma Coatings een anti-review video op stopmetvergelijken.nl. In deze dieptereview toont de cabaretier vol verwondering hoe onmogelijk een goede vergelijking op basis van reviews is. Gelukkig is de video op elk moment te stoppen, waarna Sigma Coatings aan geïnteresseerden haar reviewvrije remedie presenteert.

‘Werk niet gedaan, maar wel keurig opgeleverd’
Helpen reviews je in de zoektocht naar de juiste klusjesman, of maken ze die juist ingewikkelder? Een greep uit wat Rob Scheepers online tegenkwam:
- Helaas wat kleine beschadigingen, schijnt bij het klussen te horen in een bestaand huis, maar daardoor net geen 10.’
- Dick uit Otterloo geeft 5 sterren: ‘De ervaringen moeten nog komen, maar waren tot op heden goed.’
- ‘Ondanks dat onze schilderopdracht door (onze) omstandigheden niet door kon gaan, kan ik zeggen dat Martin een professionele schilder is met een hele goede service!’
- Vakmanschap vind ik moeilijk te beoordelen omdat t een kleine klus betrof waarvan ik het resultaat niet van dichtbij kan zien (boeiboord dakgoot), maar bij een volgende klus neem ik weer contact op met Martin!’
- Ine uit Heerlen. ‘Prima. Behalve de kiezelgrijze muur. Daar zitten veel witte stukjes muur doorheen.’

Stop met vergelijken
Het advies van de vakman vragen we niet meer en ook de raad van onze directe omgeving laten we voor wat het is. Vandaag de dag vertrouwen we op volslagen onbekenden. Onze hang naar reviews is onlogisch, toont Rob Scheepers maar weer aan. Het lezen van al die reviews kost enorm veel tijd en ze zijn lang niet altijd helder en eenduidig. Zo zorgen ze vaak juist voor meer verwarring, twijfel en keuzestress. Daarom zegt Sigma: Stop met vergelijken. Met een opvallende anti-review introductiecampagne laat de verfproducent zien hoe nietszeggend en idioot reviews eigenlijk zijn. Cabaretier Rob Scheepers leest in een hilarische halfuur-durende video talloze echte reviews voor. Sigma komt daarna ook met dé oplossing: Sigmapaintr.nl, het eerste reviewvrije platform voor binnenschilderwerk waar een vakschilder direct aan de zoekwensen wordt gekoppeld. En daarbij je hele schilderklus van A-Z regelt, met de beste verf en met garanties.

Fascinerende afhankelijkheid
Cabaretier Rob Scheepers over zijn deelname aan de campagne van Sigma: “Het begon met mijn eigen ervaring, net als iedereen baseer ik mijn keuzes op reviews van mensen die ik niet ken. Ik verloor mezelf in de veelheid aan helaas vooral slechte of dubieuze reviews. Zelf plaatste ik laatst een review over een stofzuiger waar ik niet tevreden over was, maar die kwam nooit online omdat de website het te negatief vond. Ik bedoel maar! Onze afhankelijkheid van reviews vind ik fascinerend. Het zoeken van een nieuwe linksbuiten voor Ajax laten we over aan een scout, een restaurantrecensie aan een beroepsrecensent, waarom dan wel een schilderreview vertrouwen geschreven door een consument? Gelukkig zijn er ook nog echte vakmannen waar je wel op kunt vertrouwen”.

PPG: WE PROTECT AND BEAUTIFY THE WORLD™
Bij PPG zetten we ons elke dag in om verven, coatings en aanverwante materialen – waar onze klanten al meer dan 130 jaar vertrouwen in hebben – te ontwikkelen en te leveren. Met toewijding en creativiteit lossen we de grootste uitdagingen van onze klanten op en werken we nauw met hen samen om de juiste aanpak te vinden. Ons hoofdkantoor bevindt zich in Pittsburgh, USA, maar wij zijn actief en innoveren in meer dan 70 landen. De gerapporteerde netto omzet bedroeg in 2016 $14.3 miljard. We bedienen consumenten, klanten in de bouw, de industriële- en transportmarkt en secundaire markt. Bron: PPG.com.

Google+